10 Times Hackers Hacked Live Television

10 Times Hackers Hacked Live Television



Hacking is a mishap we've needed to manage since even before PCs and the Internet tagged along. We frequently consider email records, sites, and cloud servers when we consider hacking. This is despite the fact that programmers can strike a lot of different things, including live transmissions. 

Programmers have been hacking TV slots for quite a long time. The most infamous of such occurrences happened during the 1970s and the 1980s. The programmers would intrude on a live program and chip in whatever live or recorded sound they need. Some even took over whole communicates and supplanted them with their very own recordings. 

10Southern Television











On November 26, 1977, somebody hacked into the now-outdated Southern Television a few minutes into the 5:00 PM news. (Southern Television is currently a piece of ITV in the UK.) Viewers could at present observe the reporter, Andrew Gardner, however they couldn't hear his voice. 

Gardner's voice was supplanted by that of somebody professing to be an outsider called Vrillon. Vrillon professed to be the representative of an outsider gathering called the Ashtar Galactic Command. 

Throughout the following six minutes, Vrillon cautioned people against taking part in fighting. He requested the decimation of each weapon and prompted people to live in harmony. He included that solitary tranquil individuals would progress to what he called "the higher domains of otherworldly advancement." 

Gardner kept perusing the news as Southern Television architects attempted to recuperate their sound while the transmission endured. Most watchers thought it was a trick or some misunderstanding. The programmer stays obscure. 

9HBO













On the night of April 27, 1986, a programmer hacked HBO satellites during a live transmission of the motion picture The Falcon and the Snowman. The programmer called himself Captain Midnight and had full control of the satellite for four and a half minutes. During that time, he supplanted the motion picture with a still picture of a message that read: 

GOODEVENING HBO 

FROM CAPTAIN MIDNIGHT 

$12.95/MONTH ? 

No chance ! 

Specialists later uncovered that the programmer was John MacDougall, a designer and satellite dish merchant who had an individual grudge against HBO. 

During the mid 1980s, satellite dish proprietors could utilize their dishes to get any satellite-communicated programming, including that of link systems. Be that as it may, many link channels, including HBO, began scrambling their sign, driving watchers to purchase the descramblers they were selling. HBO likewise charged $12.95 every month for access to its substance. This influenced the matter of satellite dish dealers like MacDougall, since mortgage holders were never again purchasing dishes. 

MacDougall settled the score with HBO utilizing gear at the satellite transmission station where he worked. His activity expected him to transfer films to satellites. He had quite recently transferred a motion picture that night when he guided the hardware at HBO's satellite to transmit his message. 

The Federal Communications Commission propelled an examination and captured MacDougall a couple of months after the fact. Luckily, he got off with a light discipline. The court condemned him to a time of probation and requested him to pay a $5,000 fine. 












At around 9:15 PM on November 22, 1987, a programmer got into WGN-TV in Chicago. Luckily, the episode didn't keep going well before WGN specialists recouped their sign. Notwithstanding, the fearless programmer came back to endeavor another hack that night. 

This time, the objective was WTTW, likewise in Chicago. As he did with WGN, the programmer supplanted WTTW's live communicate with a video of a man in a bizarre looking cover. The man did a few weird things, including deriding WGN and having a lady beat his exposed backside with a flyswatter. He additionally did a free ad for Pepsi. 

The famous episode is recalled today as the Max Headroom Signal Intrusion. Curiously, the programmer stays obscure. He would have gotten a one-year sentence and been requested to pay a $100,000 fine on the off chance that he had been captured. 












In September 1987, a programmer got into the live communicates of two grown-up excitement satellite TV slots, American Exxxtasy and Playboy. The man hacked into the projects multiple times around the same time, twice into American Exxxtasy and once into Playboy. During every one of the three hacks, he supplanted the systems' substance with a religious message. 

The programmer was later uncovered as 38-year-old Thomas M. Haynie. Haynie worked for the Christian Broadcast Network (CBN), a link channel that just delivered Christian projects. Agents guaranteed Haynie utilized CBN's gear for the hacks. Nonetheless, CBN chiefs asserted that was unimaginable in light of the fact that their hardware was incongruent with Playboy's and American Exxxtasy's. 

Examiners demanded that the gear was good and even given proof to demonstrate that Playboy was hacked utilizing CBN's hardware. Haynie was given one crime and one offense allegation for the Playboy hack. Two charges of crime and wrongdoing including the American Exxxtasy hacks were dropped due to an absence of proof. 




In August 2006, programmers working for the Israeli Defense Force (IDF) hacked into the Al-Manar TV slot, the official supporter of Hezbollah. The IDF supplanted Al-Manar's communicated with photos of Hezbollah's pioneer, Hassan Nasrallah. The photos were inscribed with words like "Your day is coming, coming, coming." 

The IDF likewise transmitted pictures of dead Hezbollah warriors with inscriptions like, "This is the photo of a body of an individual from Hezbollah's uncommon powers," "Nasrallah lies: it isn't us that is concealing our misfortunes," and "There are an enormous number of carcasses like this on the ground and Nasrallah is concealing this truth."

The photographs of the dead contenders communicated to counter Hezbollah guarantees that it won the 2006 Lebanon War against Israel. Israel had really shelled Al-Manar trying to take it off the air during the war. Be that as it may, the station some way or another endure the shelling and kept telecom. 

Israel additionally hacked a few sites and radio stations having a place with Hezbollah around the hour of the Al-Manar hack. Likewise, it sent voice and instant messages to Lebanese natives advising them that its assaults were focused at Hezbollah and not Lebanese regular folks. 

5The Weather Channel



On April 18, 2019, somebody hacked the Weather Channel. Be that as it may, the culprit was increasingly worried about preventing the channel from running its normal programming than causing devilishness. The programmer struck between 6:00 AM and 7:39 AM. 

The Weather Channel had to air a recorded program all through the hack. It later issued an announcement saying that the hack was a "malevolent programming assault on the system." Investigations later uncovered that the episode was a ransomware assault. That is, the programmer needed the station to pay him cash before they could resume airing. 

4Channels 2 And 10



In November 2016, a programmer commandeered Israeli TV slots Channels 2 and 10 on that night. The two stations were transmitting the nightly news when the programmer struck. He supplanted their communicates with messages ridiculing Israel and proposing that ongoing rapidly spreading fires which had seethed through Israel were God's judgment on the country. 

Prior that month, a few pieces of Israel were attacked by rapidly spreading fires that constrained countless individuals to escape their homes. Around 80,000 individuals were emptied in the city of Haifa alone. There were doubts that probably a portion of the fires were the handicraft of Palestinian or genius Arab illegal conflagrationists. 

The programmer additionally transmitted pictures of Islamic religious territories and a sound of an Islamic call to petition. The hack occurred around the time the Knesset was thinking before deciding on a bill to boycott amplifiers in religious structures. The bill influenced each religion, however there were doubts that it was focused at Muslims. 

3KRTV












In February 2013, somebody hacked KRTV, a station in Montana, during a communicate of The Steve Wilkos Show. The culprit really hacked into KRTV's crisis ready framework to caution watchers of a progressing zombie intrusion in Montana. The programmer guaranteed that zombies were leaving their graves and had effectively assumed control over pieces of Montana. He prompted watchers against drawing closer the undead attackers. 

The notice was not paid attention to. Onlooker later proposed it was presumably an advert for The Walking Dead. Notwithstanding, the hack was genuine; examinations demonstrated that the programmer had endeavored to hack other TV channels without success. His character stays obscure. 

2KVOA  


In February 2009, somebody hacked KVOA in Tuscon, Arizona, during a live transmission of the Super Bowl XLIII between the Arizona Cardinals and the Pittsburgh Steelers. The hack just influenced watchers in Tucson who were watching the game on KVOA through Comcast. 

The programmer supplanted the game with 30 seconds of erotic entertainment highlighting a couple occupied with what watchers called "a realistic demonstration." Interestingly, numerous people watching thought it was simply one more business until the couple, will we say, went over the edge. The video itself was from Club Jenna, a grown-up satellite TV channel. 

Comcast was so humiliated by the occurrence that it gave a $10 credit to 80,000 clients for nothing. After two years, the FBI revealed the programmer as one Frank Tanori Gonzalez. Gonzalez worked for Cox Cable at the time he hacked Comcast. 

1An ABC Affiliate In Wyoming














In 2006, someone supposedly hacked an unnamed ABC affiliate servicing Niobrara County, Wyoming. We say “supposedly” because details of the hack remain sketchy, raising doubts whether it even really happened.
The name of the station involved is a mystery, and there is limited information about the whole saga. The video that was supposedly aired during the hack definitely exists. However, its veracity is questionable. Nevertheless, people who say it happened call it “The Wyoming Incident” or “The Wyoming Hijacking.”
The hacker supposedly struck when he interrupted the evening news broadcast with a five-minute video of an animated head and several static texts. The first text contained the phrase “SPECIAL PRESENTATION.” Subsequent texts included “YOU ARE ILL . . . WE JUST WANT TO FIX YOU” and “YOU WILL SEE SUCH PRETTY THINGS.”
However, the hack gained infamy after viewers reportedly ended up with headaches, nausea, amnesia, and hallucinations after the hacker showed several strange pictures with an annoying tone. Some viewers also vomited on hearing the tone.
Some scientists think the broadcast wasn’t a hack or any sort of paranormal activity as some claimed. They say the tone that made people sick was likely created after some other signal interfered with their television signal. According to these scientists, the frequency of the tone was such that it caused hallucinations in those hearing it.

NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 

Delivered by FeedBurner